شورای رقابت: نظارت سازمان حمایت جایگزین قیمت‌گذاری دستوری خودرو شد جولان محتکران و دلالان در بازار مسکن ایران درآمد خانوار‌های ایرانی در سال ۱۴۰۳ از هزینه‌ها جاماند ارزش سهام عدالت امروز یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار و درهم برای فردا (دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای روز دوشنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) «خانه ملک» در مشهد تبدیل به «مرکز جذب سرمایه‌های خارجی» خواهد شد قیمت انواع میوه در میادین تره بار اعلام شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) کف کاذب مناسب فضا‌های پرتردد؛ چگونه بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهیم؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | رشد عجیب هایما ۸S بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت دنا پلاس افت کرد ویدئو| وام ۶۵۰ میلیونی نهضت ملی مسکن به متقاضیان قبلی هم تعلق می‌گیرد افزایش ۳۰ درصد تولید و توزیع گوشت در خراسان رضوی در دهه پایانی صفر بررسی قیمت گوشت و مرغ در روز‌های پایانی ماه صفر در مشهد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) + جدول فرایند ثبت وصدور تمامی مجوز‌های صادره توسط بانک مرکزی الکترونیکی شد راه دشوار اعتمادسازی دانش‌بنیان‌ها در بین صنایع هر باک بنزین سوپر وارداتی ۳.۵ میلیون تومان آب می‌خورد! چرا ایران خودرو در افزایش قیمت خودرو تابع قانون نیست؟ مهلت استرداد اظهارنامه و بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده بهار ۱۴۰۴ تمدید شد بورس تغییر مسیر داد | ورود پول حقیقی به بازار سهام (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) آماده‌باش کامل برق مشهد برای دهه پایانی صفر | مصرف برق به ۲۰۰۰ مگاوات می‌رسد آغاز واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۳ + جزئیات ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مرکزی تا ۳۰ مرداد ادامه دارد | برگزاری آزمون در ۲۸ شهریور دستمزد استاد محمود فرشچیان برای طرح پشت اسکناس ۲۰۰هزار تومانی چقدر بود؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | دلار در کانال ۹۲ هزار تومان ویدئو | اگر چند حساب بانکی دارید مراقب این نکات باشید معافیت موقت صنایع خراسان رضوی از پرداخت ردیفی که موجب افزایش ۱۰ برابری قبوض برق می‌شود احتمال کاهش قیمت میوه در مشهد طی روز‌های منتهی به پایان صفر ۱۴۰۴ | مشکلی در تأمین میوه زائران نداریم طلا در مشهد گرمی ۶۵ هزار تومان گران‌تر شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | ربع سکه چند؟
سرخط خبرها

قیمت لاستیک خودرو در بازار | گرانی عجیب رینگ خودرو

  • کد خبر: ۷۱۱۰۳
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
قیمت لاستیک خودرو در بازار | گرانی عجیب رینگ خودرو
بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که از زمان حذف رینگ آلمینیومی از خودرو‌های تولید شده در کارخانه‌ها قیمت رینگ در بازار ۴ تا ۸ برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اواخر سال ۹۸ بود که خودروساز‌ها در برخی از خودرو‌ها رینگ فولادی را جایگزین رینگ آلمینیومی کردند و حال پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از این اتفاق اکثر خودرو‌های تولید شده در خودروسازی‌ها با رینگ فولادی به بازار عرضه می‌شوند و برای خرید مدل رینگ آلمینیومی آن‌ها باید پول بیشتری پرداخت؛ در حال حاضر اختلاف قیمت تیبا ۲ رینگ فولادی و آلمینیومی نزدیک به ۳ میلیون تومان است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران بر این باور است که دلیل حذف رینگ آلومینیومی از برخی خودرو‌ها به قیمت آن باز می‌گردد و مشکلی از بابت تامین آلومینیوم برای خودروسازان وجود ندارد؛ گفتنی است که تامین آلومینیوم برای خودروسازان مستقیما از طریق شرکت «ایرالکو»، تولیدکننده عمده کشور که در اراک است انجام می‌شود.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که حذف رینگ‌های آلمینیومی از ساختار خودرو در چند سال اخیر قیمت این محصول را در بازار ۴ تا ۸ برابر کرده است به طوری که رینگ آلمینیومی ۶۰۰ هزار تومانی در حال حاضر به قیمت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

در واقع حذف رینگ آلمینیومی از ساختار خودرو این کالا را در زمره کالا‌های لوکس قرار داده است که خرید آن حداقل ۴ میلیون تومان پول می‌خواهد؛ در حال حاضر قیمت چهار حلقه رینگ ۵ پره تخت فابریک ایران خودرو در بازار ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و رینگ ۵ پره فابریک ایران خودرو نیز ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

لاستیک خودرو چقدر گران شد؟

در ماه‌های پایانی سال ۹۹ قیمت لاستیک به طور رسمی ۵۰ درصد افزایش یافت و این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک با توجه به افزایش قیمت نهاد‌های تولید افزایش ۵۰ درصدی جوابگوی ضرر تولیدکنندگان نیست.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که در چند ماهه اخیر و همزمان با افزایش رسمی قیمت لاستیک قدرت خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش پیدا کرده است؛ یکی از فروشندگان لاستیک در این خصوص به خبرنگار خبرآنلاین گفت: تعداد مشتریان ما از ۳۰ تا ۴۰ نفر در سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ به یک تا دو نفر رسیده است.

این فروشنده لاستیک در خصوص مشکلاتی که افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها به وجود آورده است گفت: در گذشته ما می‌توانستیم با استفاده از چک در حجم انبوه لاستیک بخریم، اما امروزه با توجه به کاهش چشمگیر خرید و فروش لاستیک تولیدکنندگان و انباردار‌ها اعتماد خود را به فروشندگان از دست داده اند و اجازه خرید با چک را نمی‌دهند و تنها پول نقد قبول می‌کنند.

در حال حاضر هر جفت لاستیک ایرانی مقرون به صرفه در بازه قیمتی یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و هر جفت لاستیک‌های خارجی نیز در حال حاضر در بازار بالای ۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که هر جفت لاستیک هانکوک در بازار در بازه قیمتی ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و هر جفت لاستیک کومهو نیز در بازه یک تا ۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

اخیرا طرح خرید لاستیک‌های سهمیه‌ای و دولتی نیز به بازار ارائه شده است که هدف این طرح آن است که رانندگان با خرید لاستیک‌های دولتی، هزینه کمتری را نسبت به بازار آزاد برای خرید لاستیک پرداخت کنند و این طرح در حالی مطرح شده است که بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که خرید لاستیک سهمیه‌ای به دلیل مالیات بر ارزش افزوده‌ای که بر آن اعمال می‌شود نزدیک به ۸۰ هزار تومان گران‌تر از لاستیک‌های موجود در بازار تمام می‌شود.

 منبع: خبرآنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->