ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت لاستیک خودرو در بازار | گرانی عجیب رینگ خودرو

  • کد خبر: ۷۱۱۰۳
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
قیمت لاستیک خودرو در بازار | گرانی عجیب رینگ خودرو
بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که از زمان حذف رینگ آلمینیومی از خودرو‌های تولید شده در کارخانه‌ها قیمت رینگ در بازار ۴ تا ۸ برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اواخر سال ۹۸ بود که خودروساز‌ها در برخی از خودرو‌ها رینگ فولادی را جایگزین رینگ آلمینیومی کردند و حال پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از این اتفاق اکثر خودرو‌های تولید شده در خودروسازی‌ها با رینگ فولادی به بازار عرضه می‌شوند و برای خرید مدل رینگ آلمینیومی آن‌ها باید پول بیشتری پرداخت؛ در حال حاضر اختلاف قیمت تیبا ۲ رینگ فولادی و آلمینیومی نزدیک به ۳ میلیون تومان است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران بر این باور است که دلیل حذف رینگ آلومینیومی از برخی خودرو‌ها به قیمت آن باز می‌گردد و مشکلی از بابت تامین آلومینیوم برای خودروسازان وجود ندارد؛ گفتنی است که تامین آلومینیوم برای خودروسازان مستقیما از طریق شرکت «ایرالکو»، تولیدکننده عمده کشور که در اراک است انجام می‌شود.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که حذف رینگ‌های آلمینیومی از ساختار خودرو در چند سال اخیر قیمت این محصول را در بازار ۴ تا ۸ برابر کرده است به طوری که رینگ آلمینیومی ۶۰۰ هزار تومانی در حال حاضر به قیمت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

در واقع حذف رینگ آلمینیومی از ساختار خودرو این کالا را در زمره کالا‌های لوکس قرار داده است که خرید آن حداقل ۴ میلیون تومان پول می‌خواهد؛ در حال حاضر قیمت چهار حلقه رینگ ۵ پره تخت فابریک ایران خودرو در بازار ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و رینگ ۵ پره فابریک ایران خودرو نیز ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

لاستیک خودرو چقدر گران شد؟

در ماه‌های پایانی سال ۹۹ قیمت لاستیک به طور رسمی ۵۰ درصد افزایش یافت و این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک با توجه به افزایش قیمت نهاد‌های تولید افزایش ۵۰ درصدی جوابگوی ضرر تولیدکنندگان نیست.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که در چند ماهه اخیر و همزمان با افزایش رسمی قیمت لاستیک قدرت خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش پیدا کرده است؛ یکی از فروشندگان لاستیک در این خصوص به خبرنگار خبرآنلاین گفت: تعداد مشتریان ما از ۳۰ تا ۴۰ نفر در سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ به یک تا دو نفر رسیده است.

این فروشنده لاستیک در خصوص مشکلاتی که افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها به وجود آورده است گفت: در گذشته ما می‌توانستیم با استفاده از چک در حجم انبوه لاستیک بخریم، اما امروزه با توجه به کاهش چشمگیر خرید و فروش لاستیک تولیدکنندگان و انباردار‌ها اعتماد خود را به فروشندگان از دست داده اند و اجازه خرید با چک را نمی‌دهند و تنها پول نقد قبول می‌کنند.

در حال حاضر هر جفت لاستیک ایرانی مقرون به صرفه در بازه قیمتی یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و هر جفت لاستیک‌های خارجی نیز در حال حاضر در بازار بالای ۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که هر جفت لاستیک هانکوک در بازار در بازه قیمتی ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و هر جفت لاستیک کومهو نیز در بازه یک تا ۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

اخیرا طرح خرید لاستیک‌های سهمیه‌ای و دولتی نیز به بازار ارائه شده است که هدف این طرح آن است که رانندگان با خرید لاستیک‌های دولتی، هزینه کمتری را نسبت به بازار آزاد برای خرید لاستیک پرداخت کنند و این طرح در حالی مطرح شده است که بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که خرید لاستیک سهمیه‌ای به دلیل مالیات بر ارزش افزوده‌ای که بر آن اعمال می‌شود نزدیک به ۸۰ هزار تومان گران‌تر از لاستیک‌های موجود در بازار تمام می‌شود.

 منبع: خبرآنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->